3. A
Piatok 21.11. 2025 sme si so žiakmi 3.A triedy spravili krásne blokové vyučovanie na tému Jesenné dni.
Vysvetlili sme si, aké množstvo darov nám príroda ponúka, aby naše telo bolo zdravé a život krajší. Deti v skupinách vytvorili potravinovú pyramídu, na ktorej mohli vidieť, ktoré potraviny sú pre nás najdôležitejšie a ktoré naopak škodlivé. Potom sme si spravili spoločnú ochutnávku pomazánok, ovocia, zeleniny, ktoré deťom pripravili ich rodičia. Všetkým sa nám spoločný jesenný deň veľmi páčil.
Mgr. Lýdia Krajčírová
4. A
Jesenný deň sme si spravili aj vo 4. A.
Hlavnou úlohou detí počas dňa bolo experimentovať, skúmať a objavovať v skupinách. Najprv mali zistiť, prečo listy menia svoju farby a že v zelenom liste žihľavy a šalátu sú ukryté aj iné farby. Pre jeseň je typické daždivé a hmlisté počasie, preto ďalšou úlohou detí bolo rozhodnúť s pomocou internetu, ktoré tvrdenia o jesennom počasí sú pravdivé a ktoré nie. S premenlivým počasím súvisia aj choroby a deti dobre vedia, že v tomto období treba jesť veľa vitamínov. Preto sa snažili zistiť jednoduchým pokusom, ktoré ovocie obsahuje najviac vitamínu C.
Deň nám prebehol veľmi rýchlo a spoločne sme si ho užili.
Mgr. Miroslav Jacolová
4. B
Piatok 21.11. sa v 4.B niesol trošku jesenne, hoci sme už očakávali sneh. No základ nášho dňa bol prísť na to, prečo a ako sa mení ročné obdobie, aké sú krásy a tajomstvá jesene. Deň sme začali rozhovorom o našej krásnej Zemičke, ako sa točí, ako putuje vo vesmíre. Deti si samé vyskúšali, ako sa točí, ako na ňu svieti Slnko, a spoločne sme prišli na to, ako sa menia ročné obdobia. Po aktivite s glóbusmi sme plynule prešli na tému počasie a v skupinách deti hľadali, aké počasie bolo v niektorých mestách a to následne zaznačili do tabuliek. A ako šikovní meteorológovia vytvorili aj grafy, ktoré následne odprezentovali spolužiakom a spoločne sme porovnali počasie v rovnaké dni, ale v iných mestách. A aby sme len nepracovali, tak sme sa išli zahrať - vylúštiť krížovku, ktorá nám ako tajné slovo ponúkla "pigmenty", čo nás doviedlo do tajov chémie a pokusmi sme si ukázali, aké farby listy skrývajú. No a záver nášho dňa bol venovaný hre - súťaži „Únikovka", kde skupiny riešili rôzne úlohy a hádanky týkajúce sa jesene. Deň bol veľmi pestrý, ako samotná jeseň, deti sa zabávali a popri tom sa naučili veľa nového. A samozrejme, ako to v našej triede býva, zbierali sme strieborniaky a musím povedať, že som ich rozdala naozaj veľmi veľa.
Mgr. Gabriela Hercegová